Herfstgroenten met halloumi

Vandaag op de blog herfstgroenten met halloumi. De groentjes kan je natuurlijk zelf kiezen, alles wat je zelf lekker vind. Als herftgroentjes koos ik voor een butternut, wortelen, aardappelen en kerstomaatjes. Geen zorgen je kan ook een andere pompoen gebruiken, en wat ook zeer lekker is gebruik één gewone aardappel en één zoete aardappel.

Halloumi wordt vaak gebruikt als vleesverrvanger, ik doe dat ook ik ben geen grote vlees eter maar de meeste vleesvervangers vind ik nu niet echt lekker. Groenten en alleen aarsappelen, rijst of pasta vind ik nu ook niet echt super. Maar halloumi vind ik echt geweldig lekker krokant gebakken met veel groentjes zoals dit gerecht.

Dit gerecht is ook super voor tijdens een drukke week als je in het weekend even aan meal prepen doet staat dit gerecht direct klaar. in het weeken even de groenten schoonmaken en instukken snijden, de halloumi in blokjes snijden, en beide apart bewaren in de ijskast. De dag zelf moet je dan alles gewoon inde oven steken en de saus nog maken. Echte comfortfood dus.

Voor 4 personen

 

IMG_20181122_202344_107

 

INGREDIËNTEN:

  • 1 butternut
  • 2 wortelen
  • 2 aardappelen
  • 40 kerstomaatjes
  • 225 gram halloumi
  • 200 Griekse Yoghurt
  • Handvol munt
  • Olijfolie
  • Peper en zout

 

BEREIDING:

Verwarm de oven voor op 200°C. Schil de pompoen en haal de pompoenpitten eruit snij ze in repen. Schil de wortellen en de aardappelen en snij ze in dunne, lange reepjes. Was de kerstomaatjes en halveer ze. Snij de halloumi in blokjes. Snij de munt fijn en meng het onder de yoghurt.

Schep de groenten in een ovenschaal, besprenkel ruim met olijfolie, peper en zout. Verdeel de blokjes halloumi over de groenten en schuif 30 à 40 minuten in de voorverwarmde oven tot de groenten gaar zijn en de kaas mooi goud bruin zijn. Werk de groenteschotel af met de yoghurt-munt saus en serveer.

 


Laat het mij vooral weten via Instagram, Facebook of Twitter met de hashtag #sparkel_hitch als je dit gemaakt heb.

Geniet ervan !

Gepubliceerd door miss_sparkel_mr_hitch

Op mijn blog (https://misssparkelmrhitch.wordpress.com/) vindt je lekkere recepten,leuke bak recepten en bijzondere hotspots. Ik hou van lekker eten, en ben dan dus ook echt een foodie. Vaak noemen ze mij een dromer, omdat ik altijd veel ideeën heb die meestal “onrealistisch” genoemd worden. Maar wie niet waagt, niet wint.

Plaats een reactie